IRODAHÁZAK ÉS KÖZINTÉZMÉNYEK
BEJÁRATAINAK TISZTASÁGVÉDELME
HOGYAN CSÖKKENTHETŐ A NAGY FORGALMÚ ÉPÜLETEK TAKARÍTÁSI KÖLTSÉGE?
Az irodaházak és közintézmények bejáratai naponta több ezer ember áthaladását biztosítják, miközben láthatatlanul küzdenek a porral, nedvességgel és balesetveszéllyel. A takarítási költségek emelkednek, a tulajdonosi és bérlői elvárások nőnek, a megoldások pedig gyakran csak tüneti kezelést nyújtanak, és nem elég hatékonyak.
Gondoljon bele: egy esős reggelen 300 fő lép be az épületbe, cipőjükön átlagosan 50 gramm nedvesség és szennyeződés érkezik. Ez összesen 15 kilogramm szennyezőanyag szétterjedhet az épületben, amelynek eltávolítása napi szinten jelentős terhet ró a takarító személyzetre. A megfelelően kialakított és méretezett szennyfogó rendszer képes ezen szennyeződések közel 96%-át már a bejáratnál felfogni, így a kosz, por és sár alig jut el az épület belső járófelületeire, és nem terjed szét az épület egész területén.
Összegyűjtöttük milyen problémákkal küzdenek az ilyen nagy forgalmú épületek üzemeltetetői:
Jellemző kihívások
- Többszintes épületek, kültéri parkolók és mélygarázsok
- Magas létszámú, egész napos használat
- Időjárás okozta szennyeződések dominanciája
- Személy- és áruforgalmi bejáratok sokasága
- Kiemelt baleset- és csúszásvédelem iránti igény
- Fokozott esztétikai és kényelmi elvárások
- Magas takarítási költségek, alacsony hatékonyság
- Képzetlen, kis létszámú takarító személyzet
Gyakori hiányosságok
- Építészetileg alultervezett szennyfogó zónák
- Nincs koncepció a szennyeződések megfékezésére
- Véletlenszerűen elhelyezett, esztétikailag kifogásolható bérszőnyegek
- Balesetveszélyes, felpöndörödött szőnyegdarabok
- Ritkán cserélt, nem takarítható szennyfogók
- Szoros költséggazdálkodás, profitorientált működés
CLEARRENT TISZTASÁGVÉDELMI PROGRAM CÉLJA
A hatékony szennyfogó rendszer nemcsak az épület tisztaságát és a padlóburkolatok élettartamát növeli, valamint hozzájárul a látogatók biztonságához, hanem jelentős mértékben csökkenti a napi takarítási költségeket is. A belépéskor felfogott szennyeződések révén kevesebb tisztítószerre és vízre van szükség, ami nemcsak gazdaságosabb üzemeltetést eredményez, hanem mérhetően csökkenti az épület környezeti terhelését is.
30+ év szakmai tapasztalata alapján ajánljuk:
A belépési pontokon alkalmazott, precízen méretezett szennyfogó rendszer kulcsszerepet játszik az épület tisztaságának megőrzésében, a fenntartható üzemeltetésben és az üzemeltetési költségek optimalizálásában.
Komplex megoldásunk
- Hatékonyan felfogja a cipőkkel behordott nedvességet, port és szennyeződéseket.
- Csökkenti a napi takarítási igényt és a kapcsolódó költségeket.
- Mérsékli a vegyszer- és vízfelhasználást, ezáltal csökkenti az épület környezeti terhelését.
- Növeli a padlóburkolatok élettartamát.
- Javítja a közlekedésbiztonságot, különösen csapadékos időszakokban.
Ez a rendszer nem csupán egy szolgáltatás, hanem egy stratégiai beruházás, amely hosszú távon megtérül higiéniai, gazdasági és környezetvédelmi szempontból egyaránt.

SZOLGÁLTATÁSOK ÉS ELŐNYÖK
Tisztaságvédelmi szakértő kollégáink segítenek cége tisztaságvédelmi stratégiájának a megtervezésében, kivitelezésében és működtetésében.
Szolgáltatásaink lépésről lépésre:
- Helyszíni felmérés – forgalmi és szennyeződési adatok elemzése
- Tisztaságvédelmi modell kialakítása – épületre szabott koncepció
- Szennyfogó termékek kiválasztása – funkcióhoz és környezethez illesztve
- Méretezés – pontos illeszkedés az építészeti adottságokhoz, forgalomhoz
- Szállítás és beépítés – teljes körű logisztika és telepítés
- Keretmegállapodás – hosszú távú, fenntartható együttműködés
- Karbantartás és szerviz – rendszeres ellenőrzés és tisztítás
- Mélytisztítás – időszakos nagytakarítás a hatékonyságért
- 100% vevőelégedettségi garancia – minden szolgáltatásunkra
Előnyök létesítményfenntartók számára
✓ Jelentős takarítási költségcsökkentés
✓ Csúszásveszély és balesetek minimalizálása
✓ Bérlői elégedettség növelése
✓ Fenntartható, környezetbarát működés
✓ Tervezhető, kiszámítható üzemeltetés
✓ Esztétikus, professzionális bejárati megjelenés
✓ Kevesebb napi takarítási igény
✓ Jobban terhelhető takarítói kapacitás
BESZÉDES SZÁMOK
Összehasonlító megtérülési számítás egy 9000 nm alapterületű épület takarítási feladatainak tükrében:
| Alapterület: | 9 000 m2 | MATISZ nettó takarítási óradíj: | 3 800 Ft | |
|---|---|---|---|---|
| Délelőtti takarítás - 6 x 500 m2 előtér: | 3 000 m2 | Padlótakarítás átlagsebessége: | 200 m2/óra | |
| Délutáni takarítás - a teljes épület: | 9 000 m2 | Takarító személyzet létszáma és műszakok: | 18 fő / 2 műszak | |
| Takarítási gyakorlat | Felület | Padlótakarítás időtartama | Padlótakarítás napi díja | Padlótakarítás havi díja |
| ClearRent előtti napi takarított felület | 12 000 m2 | 60 óra | 228 000 Ft | 4 560 000 Ft |
| ClearRenttel napi takarított felület | 9 000 m2 | 45 óra | 171 000 Ft | 3 420 000 Ft |
| Különbözet | 3 000 m2 | 15 óra | 57 000 Ft | 1 140 000 Ft |
| ClearRent futamideje: | 12 hónap | 18 hónap | 24 hónap | 36 hónap |
|---|---|---|---|---|
| ClearRent havi díja: | 1 120 000 Ft | 1 052 000 Ft | 895 000 Ft | 780 000 Ft |
| Padlótakarítás havi költségcsökkenése: | 1 140 000 Ft | 1 970 000 Ft | 1 256 850 Ft | 1 319 693 Ft |
| Havi költségcsökkentés: | 20 000 Ft | 145 000 Ft | 361 850 Ft | 539 692 Ft |
| Futamidő alatti költségcsökkentés: | 240 000 Ft | 2 610 000 Ft | 8 684 400 Ft | 19 428 930 Ft |
KÉRDÉSE VAN, A DÖNTÉSÉBEN SEGÍTSÉGRE LENNE SZÜKSÉGE?
Tisztaságvédelmi szakértő kollégáink segítenek Önnek cége tisztaságvédelmi stratégiájának a megtervezésében, kivitelezésében és működtetésében.
CLEARTEX KFT.
2038 Sóskút, Bolyai János utca 10. | Tel.: 06 23 887 400 | E-mail: clearrent@cleartex.hu |

Murányi Attila
CLEARRENT ÜZLETÁGVEZETŐ,
TISZTASÁGVÉDELMI SZAKÉRTŐ
Tel.: +36 30 413 8175
E-mail: muranyi.attila@cleartex.hu
